Ricoh uratował 90,000 fotografii zagubionych podczas tsunami z 2011 roku

Autor: Maciej Luśtyk

13 Marzec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Wszyscy pamiętamy jak duże zniszczenia spowodowało tsunami, które w 2011 roku nawiedziło wybrzeże Japonii. Wiele rodzin straciło wtedy dobytek swojego życia, w tym albumy ze zdjęciami. Ricoh postanowił przywrócić rodzinom wspomnienia i przez 4 kolejne lata odzyskał ponad 90 tys. fotografii, które wróciły do właścicieli.

Po kataklizmie, który nawiedził Japonię w 2011 roku, Ricoh uruchomił akcję “Save the Memory”, za sprawą której przez cztery kolejne lata udało się odnaleźć około 500 tys. fotografii, z czego prawie 100 tys. wróciło do właścicieli. Na swojej stronie internetowej producent odkrywa jak przebiegał proces odzyskiwania fotografii i pokazuje jak monumentalne było to przedsięwzięcie.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Pierwszym etapem było odnalezienie zabranych przez wodę zdjęć. W akcji brały udział liczne organizacje i wolontariusze, którzy w specjalnie przygotowanych magazynach kolekcjonowali i katalogowali znalezione fotografii. Następnie zostały one przesłane do zakładów Ricoha, gdzie pracownicy związani z projektem zajęli się ich dokładnym oczyszczeniem, co na pewno nie było łatwym zadaniem patrząc na to w jakim stanie były niektóre z odnalezionych zdjęć.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Później zdjęcia zostały osuszone, a następnie zeskanowane i skatalogowane według miejsc, w których zostały znalezione i rzeczy, które przedstawiają. Odbitki zostały zaś szczegółowo oznaczone, szczelnie zapakowane i odesłane do regionów, z których napłynęły. Następnie Ricoh utworzył wiele punktów umożliwiających ofiarom tsunami przejrzenie bibliotek odzyskanych zdjęć. W ten sposób ponad 90 tys. wspomnień wróciło do swoich właścicieli.

Więcej o akcji “Save the Memory” możecie przeczytać na stronie firmy Ricoh

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)