GoPro Licensing - zarabiaj na filmach nagranych kamerami GoPro

Autor: Maciej Luśtyk

22 Lipiec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Znany producent kamerek sportowych uruchomił platformę GoPro Licensing, która umożliwiać ma licencjonowanie i sprzedawanie swoich filmików odbiorcom komercyjnym. Z racji tego, że serwis skupia się na dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań, aby zostać przyjętym do programu, użytkownicy muszą przejść selekcję.

Kamerki sportowe zmieniły sposób w jaki nagrywamy i w jaki patrzymy na sporty ekstremalne. W dużej mierze przyczyniła się do tego firma GoPro, która w krótkim czasie stała się potentatem na rynku tego typu urządzeń. Materiał nagrywany za ich pomocą z powodzeniem jest wykorzystywany również w profesjonalnych produkcjach, nic więc dziwnego, że w poszukiwaniu kolejnych źródeł dochodu firma zdecydowała się na uruchomienie programu partnerskiego, umożliwiającego użytkownikom licencjonowanie nagranych przez siebie filmów różnego domom mediowym, agencjom marketingowym i innym odbiorcom komercyjnym.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

GoPro Licensing działa na podobnej zasadzie jak banki zdjęć. Przesłany materiał podlega szczegółowemu opisowi i po skatalogowaniu ląduje w bazie filmów, podzielonych na poszczególne kategorie. Póki co w archiwum są 572 filmy wyprodukowane przez GoPro i wybranych użytkowników. Opcje licencji zaczynają się od 1000 dolarów za okres 6 miesięcy. Na razie nie wiadomo jaki procent z tej sumy zarezerwuje dla siebie pośrednik.

Platforma nie umożliwia jednak swobodnego przeglądania i umieszczania na niej nagranych przez siebie materiałów. Aby stać się członkiem programu, należy złożyć aplikację i pomyślnie przejść proces selekcji. Jeśli uważanie, że nagrane przez Was filmy są wystarczająco dobre żeby zarobić parę dolarów, możecie aplikować na stronie licensing.gopro.com

W najbliższym czasie GoPro ma także zaprezentować aplikację pozwalającą na wygodną i szybką edycję materiału nagranego kamerkami na ekranach smartfonów i tabletów. Według producenta program jest w ostatniej fazie produkcji i powinien trafić na rynek jeszcze latem 2015 roku

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)