Sprzedaż aparatów Sony spada, ale... zyski firmy rosną.

Autor: Michał Chrzanowski

30 Październik 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Zastanawialiście się dlaczego aparaty Sony wciąż drożeją? Odpowiedź znajdziemy w wynikach finansowych za drugi kwartał tego roku.

Japoński koncern zaprezentował sprawozdanie finansowe za drugi kwartał 2015 roku. Z danych przedstawionych przez firmę wynika, że sprzedaż aparatów, obiektywów i akcesoriów ponownie spadła o trzy procent w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednak Sony nie ma powodów do zmartwień. Zainteresowanie droższymi produktami firmy, korzystne kursy walut oraz wewnętrzne restrukturyzacje i redukcje kosztów w konsekwencji doprowadziły do zwiększenia zysku operacyjnego o ponad pięć miliardów jenów – z 20.1 do 25.9 miliardów jenów.

W osiągnięciu takie wyniku pomogła także polityka firmy, która w skrócie opiera się na sprzedawaniu mniejszej liczby produktów za zdecydowanie wyższą cenę. Warto przypomnieć, że w momencie pojawienia się na rynku pierwszej generacji pełnoklatkowych bezlusterkowców, cena modelu A7R wynosiła około 10 tysięcy złotych. Druga odsłona - A7R II - była już dostępna w wyższej cenie – około 15 tys. zł. Podobnie, najnowsze modele RX100IV i RX10II debiutowały na rynku w cenie o 30% wyższej od poprzedników, kosmiczna wydaje się też przewidywana cena modelu RX1R II (ok. 15 tys. zł).

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły