Agencja Oeil Public kończy działalność

Autor: Marcin Grabowiecki

29 Grudzień 2009
Artykuł na: 2-3 minuty
Agencja Oeil Public została ofiarą kryzysu na rynku prasowym. Jej członkowie zadecydowali o zakończeniu piętnastoletniej działalności.

Agencja musiała zmierzyć się ostatnimi czasy z drastycznym spadkiem sprzedaży na rynku prasowym. Niedawno jej członkowie podjęli decyzję o zamknięciu działalności od stycznia 2010 roku. Założona w 1995 roku Agencja reprezentowała takich fotografów jak: Karim Ben Khelifa, Samuel Bollendorff, Philippe Brault, Guillaume Herbaut, Dominic Nahr, Johann Rousselot czy Michael Zumstein. W lipcu tego roku Kolektyw był zmuszony do zwolnienia czterech pracowników administracji. Działalność Agencji opierała się na sprzedaży archiwalnych zdjęć oraz realizacji zleceń komercyjnych, za które w całości byli wynagradzani autorzy materiałów. Ostatni przychody agencji spadły o 50%.

W wywiadzie dla "Photographie.com" Herbault mówi, że jego zdaniem oznacza to koniec modelu pracy w kolektywie: "Czterech lub pięiu fotografów tworzących razem kolektyw to już przeszłość". Zauważa, że obecna struktura Agencji nie sprawdza się na współczesnym rynku.

Strona Agencji "Oeil Public": www.oeilpublic.com.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
HIPA podwaja pulę nagród. Za jedno zdjęcie możecie zgarnąć tu prawie milion złotych
HIPA podwaja pulę nagród. Za jedno zdjęcie możecie zgarnąć tu prawie milion złotych
Wystartowała kolejna edycja „najbogatszego” konkursu fotograficznego na świecie. W tym roku organizatorzy Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum International Photography Award...
7
Profoto wchodzi na rynek wideo - nowe profesjonalne LED-y na horyzoncie
Profoto wchodzi na rynek wideo - nowe profesjonalne LED-y na horyzoncie
Lepiej późno niż wcale. Profoto zamierza rozszerzyć swoją ofertę o lampy światła ciągłego do pracy wideo. Premiera już w czerwcu.
6
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Powiązane artykuły