Tokina AT-X 50-135 mm T3.0 Cinema - zoom dla filmowców

Autor: Maciej Luśtyk

17 Luty 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Japoński producent optyki Tokina zapowiedział premierę parfokalnego obiektywu AT-X 50-135mm T3.0 Cinema, przeznaczonego do filmowania. Szkło charakteryzuje się stałym światłem T3.0, umożliwia ostrzenie od 1 metra i przygotowane jest do współpracy z jakościami wyższymi niż 4K.

Układ optyczny obiektywu Tokina AT-X 50-135mm T3.0 Cinema składa się z 18 elementów w 14 grupach, a w jego budowie użyto soczewek asferycznych i soczewek o obniżonym współczynniku dyspersji, co minimalizuje występowanie zjawiska dystorsji i zapewnia lepszą wydajność optyczną. Obiektyw umożliwia ostrzenie od 100 cm. Producent zapewnia, że rozdzielczość obiektywu umożliwi współpracę z jakościami powyżej 4K. Cechą, która szczególnie zainteresuje filmowców jest parfokalność obiektywu czyli zachowanie punktu ostrości przy zmianie ogniskowej. Nowe szkło Tokiny posiada 9 listkową przysłonę, dzięki czemu możliwe będzie uzyskanie ładnego rozmycia i okrągłego bokeh podczas zbliżeń.

Obiektyw wyposażono w gwint filtra o o średnicy 112 mm, a średnica frontowej części obiektywu wynosi 114 mm, dzięki czemu możliwe będzie zamontowanie większości akcesoriów wykorzystywanych w filmowaniu. Szkło trafi do sprzedaży w kwietniu 2015 roku w wersjach z mocowaniem PL i Canon EF. Na zachodnim rynku za obiektyw zapłacimy 4,500 dolarów. Polskiej ceny na razie nie znamy.

Więcej informacji znajdziemy na stronie producenta

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Irix - jasne stałki taniej o 20%
Irix - jasne stałki taniej o 20%
Świętuj Międzynarodowy Dzień Światła z Irix. Do 20 maja obiektywy fotograficzne ze światłem f/1.4 kupisz z rabatem w wysokości 20%. 
1
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma prezentuje drugą generację standardowego reporterskiego zoomu do aparatów bezusterkowych Sony E i L-Mount. Nowa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art to usprawnienia w każdym...
12
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
W systemie Fujifilm X pojawi się nowy uniwersalny zoom. XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR oferuje uniwersalny zakres ogniskowych i uszczelniania, ale bez stabilizacji obrazu.
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)