Canon EOS 90D - zdjęcia przykładowe

Najnowsza lustrzanka Canona, jako pierwsza w segmencie APS-C oferuje matrycę o rozdzielczości 32 Mp. Jak nowy sensor radzi sobie w praktyce? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.

Autor: Maciej Luśtyk

3 Wrzesień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Canon EOS 90D jeszcze przed premierą narobił wokół siebie sporo szumu. Jak pierwszy na rynku wyposażony został w matrycę APS-C o rozdzielczości 32 Megapikseli, a dodatkowo oferuje specyfikację bardzo zbliżoną do topowego modelu w tym segmencie - EOS-a 7D Mark II. Pod wieloma względami go także wyprzedza, co czyni z niego obecnie jeden z najciekawszych aparatów APS-C na rynku, który przysłużyć może się tak zaawansowanym amatorom, jak i zawodowcom, którym nie przeszkadza korpus z tworzywa czy jeden slot na kartę pamięci.

Aparat mieliśmy okazję sprawdzić w praktyce podczas ostatniego biegu Runmageddon. Zdjęcia przykładowe wykonaliśmy używając przeznaczonego do matryc APS-C obiektywu Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS USM, z wyłączonymi systemami odszumiania i korekcji wad optycznych. Jakie są nasze pierwsze wnioski? Przede wszystkim fantastycznie prezentuje się rozmiar zdjęć. 32 megapiksele pozwalają już na mocne kadrowanie (w stosunku do większości aktualnych modeli APS-C na rynku otrzymujemy dodatkowy zapas prawie 1000 pikseli w poziomie i około 650 pikseli w pionie), co z pewnością docenią miłośnicy fotografii sportu czy natury. Bardzo dobrze pod względem szumów wydają się też wypadać wysokie czułości. Jednocześnie odnosimy wrażenie, że optyka EF-S nie jest w stanie w pełni wykorzystać potencjału nowej matrycy. Sprawdzimy to jednak dokładniej przy okazji pełnego testu. Póki, co zerknijcie na zdjęcia wykonane nowym aparatem.

Dla dociekliwych, paczka z plikami RAW, resztę zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych w formacie JPEG (poniżej).

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

Pobierz

1/250 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 18 (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/320 s, f/4, ISO 1250, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/250 s, f/5, ISO 320, ogniskowa: 69 mm (ekwiwalent 105 mm)

Pobierz

1/500 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 93 mm (ekwiwalent 149 mm)

Pobierz

1/320 s, f/5.6, ISO 640, ogniskowa: 135 mm (ekwiwalent 216 mm)

Pobierz

1/400 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 85 mm (ekwiwalent 136 mm)

Pobierz

1/250 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 135 mm (ekwiwalent 216 mm)

Pobierz

1/500 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent 80 mm)

Pobierz

1/320 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 113 mm (ekwiwalent 180 mm)

Pobierz

1/640 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/250 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 135 mm (ekwiwalent 216 mm)

Pobierz

1/250 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/500 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/250 s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 42 mm (ekwiwalent 67 mm)

Pobierz

1/500 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 18 mm

Pobierz

1/320 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 135 mm (ekwiwalent 216 mm)

Pobierz

1/2000 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/320 s, f/3.5, ISO 125, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/400 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/320 s, f/3.5, ISO 400, ogniskowa: 22 mm (ekwiwalent 35 mm)

Pobierz

1/1000 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 135 mm (ekwiwalent 216 mm)

Pobierz

1/500 s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/320 s, f/5.6, ISO 1000, ogniskowa: 104 mm (ekwiwalent 166 mm)

Pobierz

1/320 s, f/5.6, ISO 2500, ogniskowa: 135 mm (ekwiwalent 216 mm)

Pobierz

1/320 s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent 28 mm)

Pobierz

1/250 s, f/5.6, ISO 1600, ogniskowa: 85 mm (ekwiwalent 136 mm)

ISO:

Pobierz

ISO 100

Pobierz

ISO 200

Pobierz

ISO 400

Pobierz

ISO 800

Pobierz

ISO 1600

Pobierz

ISO 3200

Pobierz

ISO 6400

Pobierz

ISO 12800

Pobierz

ISO 25600
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Canon PowerShot V1 i Canon EOS R50V - pierwsze wrażenia i nagrania przykładowe
Do segmentu aparatów przeznaczonych dla vlogerów Canon wchodzi dużo później niż inni. Czy dzięki temu robi to lepiej niż rynkowi rywale? Możliwości najnowszych urządzeń dla twórców...
9
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy średnioformatowy kompakt ery cyfrowej otwiera zupełnie nowy segment na rynku fotografii. To jednak konstrukcja równie oryginalna, co kontrowersyjna. Czy w pogodni za wizją...
19
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Najnowszy cyfrowy Instax Wide EVO to najbardziej zaawansowany z dotychczasowych aparatów natychmiastowych Fujifilm, ale też i najdroższy. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania i czy jest...
13
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)