Samyang 35mm f/1.4 ED AS UMC - test

Samyang 35mm f/1.4 ED AS UMC to najtańsza tego typu propozycja na rynku. Pomimo niskiej ceny koreańska propozycja jest prawie największą, najcięższą, ustępuje pod tym względem tylko Zeissowi. Samyang to także jedna z bardziej skomplikowanych konstrukcji. Jego cechą charakterystyczną jest brak autofokusa, czy warto w dzisiejszych czasach inwestować w tego typu konstrukcje? Zapraszamy do naszego testu.

Autor: Patryk Wiśniewski

15 Marzec 2013
Artykuł na: 23-28 minut

6. Rozdzielczość RAW

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za poziom przyzwoitości dla tej matrycy uznajemy 20 lp/mm.

Z poniższego wykresu wynika, że obiektyw koreańskiego producenta daje użyteczne rezultaty w całym zakresie przysłon. Już od przysłony f/1.4 uzyskując 27lp/mm. W brzegu kadru również nie mamy zastrzeżeń, ponieważ na f/1.4 osiągamy prawie 23lp/mm. Dodajmy, że za granicę przyzwoitości w przypadku 5D Mark III uznajemy wartość - 20 lp/mm.

Najlepsze osiągi zarejestrowaliśmy na f/5.6. W centrum było to 33 lp/mm, a w brzegu 31 lp/mm. Przy takiej cenie jaką oferuje producent te osiągi to po prostu rewelacja. Samyang nie ustępuje pola ani canonowskiej L-ce, ani Sigmie co na pewno zasługuje na pochwałę.

W tej beczce miodu znajduje się jednak łyżka dziegciu, ponieważ przy takiej cenie kuleje najwyraźniej kontrola jakości. W naszym teście mieliśmy do czynienia z dwoma egzemplarzami, które weszły do sprzedaży i niestety wyniki nie były porównywalne. Jeden z egzemplarzy był zdecydowanie słabszy, a nie możemy mówić o back focusie czy front focusie w ich przypadku. W związku z tym przed zakupem warto udać się do dilera i sprawdzić kilka egzemplarzy przed ostateczną decyzją.

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały znormalizowane do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Autofokus

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)