Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?

Autor: Maciej Luśtyk

6 Listopad 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Nowy obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to według zapewnień producenta, najlepsze szkło w swojej klasie. Specyfikacja rzeczywiście imponuje i daje nadzieję na fantastyczną alternatywę dla szkieł natywnych w systemach bezlusterkowych.

Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to drugi po pokazanym w lipcu modelu 14-24 mm f/2.8 DG DN obiektyw z serii ART, zaprojektowany od podstaw pod kątem systemów bezlusterkowych. Choć wygląda podobnie do swojego lustrzankowego brata z 2017 roku, oferuje istotnie usprawniony układ optyczny. „Celem jaki postawili sobie inżynierowie SIGMA, było stworzenie najlepszego obiektywu w klasie 24-70 mm” - pisze nieskromnie producent o nowym szkle w ofercie.

Na układ optyczny nowego reporterskiego zoomu składa się 19 soczewek, ułożonych w 15 grupach. Otrzymujemy 6 elementów FLD (szkło o charakterystyce zbliżonej do fluorytu), 2 elementy ze szkła SLD oraz 3 soczewki asferyczne, które świetnie korygować mają wszelkie aberracje chromatyczne oraz komę. „ Dzięki temu, szkło zapewnia doskonałą rozdzielczość i jakość obrazu zarówno w centrum jak i na brzegu kadru” - chwali się producent.

Nowa Sigma zapowiada się na bezusterkową perełkę. O popularności zadecyduje jednak skuteczność silnika AF, o którym producent nic nie wspomina

Zestaw ten pozwoli nam na ostrzenie z minimalnej odległości raptem 18 cm (przy ogniskowej 24 mm, 38 cm przy ogniskowej 70 mm), co zapewni nam skalę odwzorowania 1:2.9, z kolei 11-listkowa przysłona zadba o to by punkty świetlne w nieostrościach miało wygląd koła nawet przy mocniejszym domknięciu, a rozmycie plastyczny i przyjemny dla oka charakter.

Oprócz tego otrzymujemy nowe powłoki Nano Porous Coating, które mają zapewnić jeszcze lepszą redukcję niechcianych blików i flar, a przednia soczewka została pokryta powłoką hydrofobową, co ułatwi utrzymanie jej w czystości.

Jak przystało na profesjonalną konstrukcję, nowa Sigma została w całości uszczelniona przed kurzem i zachlapaniami, a dodatkowo oferuje metalowy tubus i „pancerny, mosiężny bagnet”. Komfort użytkowania zapewnią dodatkowo przełącznik blokady zoomu oraz przycisk funkcyjny na obudowie. Obiektyw ponadto kompatybilny jest w funkcją korekcji wad optycznych w aparatach.

Co ciekawe, obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART jest wyraźnie lżejszy od swojego lustrzankowego pierwowzoru (835 g względem 1007 g), ale też delikatnie od niego dłuższy (123 mm względem 107 mm). Podczas premiery producent też słowem nie zająknął się o skuteczności systemu AF.

Oficjalne zdjęcia przykładowe

Jesteście ciekawi jak nowa Sigma radzi sobie w praktyce? Rąbka tajemnicy uchylają oficjalne zdjęcia przykładowe, udostępnione przez producenta, które prezentujemy poniżej.

1/500 s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 36 mm

1/60 s, f/16, ISO 200, ogniskowa: 60 mm

1/80 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 33 mm

1/2 s, f/14, ISO 50, ogniskowa: 59 mm

1/60 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

Cena i dostępność

Szkło na pewno będzie dostępne w wersjach z mocowaniami Sony E i L-Mount. Na chwilę obecną nie znamy jeszcze ceny oraz daty premiery obiektywu.

Specyfikacja:

Nazwa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART
Producent Sigma
Typ zmiennoogniskowy
Mocowanie L-mount
Sony E
Ogniskowa 24-70 mm
Maksymalna jasność 0
Maksymalna wartość przysłony 0
Liczba listków przysłony 11
Pierścień przysłony nie
Tryb bezstopniowy przysłony nie
Układ optyczny 19 elementów / 15 grup (6 soczewek FLD, 2 soczewki SLD, soczewka asferyczna)
Wewnętrzne ogniskowanie nie
Maksymalne powiększenie 0,34x
Minimalna odległość ogniskowania 18 cm
Tryb makro nie
Średnica filtra 82 mm
Mocowanie filtra żelowego nie
Autofokus tak
Manualne doostrzanie tak
Mechanizm autofokusa Silnik krokowy
Stabilizacja nie
Obudowa metal
Skala odległości nie
Przycisk funkcyjny tak
Uszczelnienia tak
Mocowanie statywowe nie
Osłona przeciwsłoneczna tak
Wymiary 123 x 88 mm
Waga 835 g
Cena w dniu premiery 4990 zł

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sigma-foto.pl.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V - nowy szeroki kąt do średniego formatu
Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V - nowy szeroki kąt do średniego formatu
Hasselblad prezentuje drugie najszersze szkło do swojego bezusterkowego systemu średnioformatowego. Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V oferuje wysokiej jakości optykę i kompaktową...
9
Viltrox AF 16 mm f/1.8 od teraz także z mocowaniem Nikon Z
Viltrox AF 16 mm f/1.8 od teraz także z mocowaniem Nikon Z
Dopracowany optycznie i przystępny cenowo jasny obiektyw superszerokokątny Viltroxa trafia w końcu do oferty mocowania Z. Szkło trafi na rynek jeszcze w maju i zachowa cenę wersji do...
15
Samyang V-AF 20 mm T1.9 i innowacyjny adapter anamorficzny - linia niedrogich filmowych stałek AF nareszcie kompletna
Samyang V-AF 20 mm T1.9 i innowacyjny adapter anamorficzny - linia niedrogich filmowych stałek AF...
Samyang V-AF to zdecydowanie jedne z najciekawszych obiektywów stałoogniskowych na rynku. Wraz z nowymi premierami otrzymujemy długo oczekiwany szeroki kąt a także adapter...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)