Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

80%

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Z racji zaistniałej sytuacji epidemiologicznej, nie możemy chwilowo zaprezentować Wam wyników pomiarów studyjnych, mamy jednak nadzieję, że zaprezentowane przykłady pomogą wam rzetelnie ocenić możliwości obiektywu. Wyniki testów studyjnych opublikujemy tak szybko, jak będzie to możliwe.

O nowej Sigmie usłyszeliśmy po raz pierwszy latem zeszłego roku. Jeszcze zanim trafiła zimą na rynek, duże wrażenie zrobiła informacja o wycenie nowego szkła. Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN Art jest bowiem oferowana w cenie 4990 zł - połowie tego, ile musimy obecnie wydać na natywną alternatywę Sony w postaci obiektywu FE 24-70 mm f/2.8 GM.

„Nowy reprezentant przednich szeregów wykracza poza najśmielsze marzenia, oferując wydajność, która zaspokoi wszelkie potrzeby twoje serca. Celem jaki postawili sobie inżynierowie SIGMA, było stworzenie najlepszego obiektywu w klasie 24-70 mm” - pisze o swoim najnowszym dziecku producent.

Czy rzeczywiście nowa „reporterska” Sigma zaprowadzi w systemie E rewolucję? Nawet jeśli pod pewnymi względami będzie ustępować modelowi Sony i tak zapewne znajdzie się w torbach wielu zawodowców, choćby tylko ze względu na wspomnianą wyżej cenę.

Poza tym, na rynku dla obiektywu na próżno szukać sensownych zamienników. W tej chwili, wśród alternatyw w systemie Sony E mamy właściwie jedynie szkło systemowe, oraz kierowanego do nieco bardziej pospolitego odbiorcy Tamrona 28-75 mm f/2.8. Paradoksalnie to właśnie Tamron może okazać się dla nowej Sigmy największą konkurencją. Choć nieco węższy na szerokim końcu, to jednak prawie 2 tysiące złotych tańszy, a do tego bardzo dobrze oceniany prze użytkowników.

Czy więc Sigma okaże się na tyle dobra by z jednej strony podważyć zasadność zakupu droższego natywnego obiektywu Sony, a z drugiej przekonać „amatorów” do zainwestowania w bardziej profesjonalną konstrukcję? O tym przekonamy się na kolejnych stronach testu.

Zobacz także:
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu

Sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce? [Czytaj więcej]
Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM - zdjęcia przykładowe

Obiektywy G Master oferować mają doskonałą optykę i wyjątkowo plastyczny obraz. Zobaczcie jak prezentują się zdjęcia wykonane zoomem 24-70 mm. [Czytaj więcej]

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)