Sirui 50 mm T2.9 FF Anamorphic 1.6x - tanie obiektywy anamorficzne atakują pełną klatkę

Autor: Maciej Luśtyk

24 Wrzesień 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

Sirui nie zwalnia tempa. Po budżetowych anamorficznych konstrukcjach do kamer Super 35 (APS-C) przyszła kolej na pełną klatkę. W zależności od używanego aparatu, otrzymamy obraz o proporcjach 2.4:1 lub 2.8:1.

Sirui własnoręcznie dokonało jednej z największych rewolucji na rynku filmowej optyki od lat - pokazało, że prawdziwy obiektyw anamorficzny nie musi być koszmarnie drogi. Choć jednak konstrukcje producenta zgarniały dobre recenzje, ograniczaniem było to, że do tej pory pokrywały jedynie matryce Super 35 (APS-C). Teraz wreszcie się to zmieni. Powitajcie Sirui 50 mm T2.9 FF Anamorphic 1.6x, czyli pierwszy w historii przystępny cenowo pełnoklatkowy obiektyw anamorficzny.

Kompresja 1,6x, czyli panoramicznie aż do bólu

Obiektyw Sirui 50 mm T2.9 zbudowany jest na bazie 16 soczewek w 13 grupach oraz 10-listkowej  przysłony i zapewni nam pole widzenia równe 58° oraz możliwość ustawiania ostrości z odległości 75 cm. Współczynnik kompresji 1.6x zapewnić ma nam z kolei panoramiczny obraz w formacie 2.4:1 (w przypadku rejestracji w formacie 3:2), lub 2.8:1 (w przypadku rejestracji w formacie 16:9. W większości filmujących aparatów otrzymamy więc ultrapanoramiczny obraz (dla niektórych zapewne za bardzo), podczas gdy bardziej standardowe, kinowe proporcje 2.4:1 zarezerwowane będą dla takich aparatów jak Lumix S1H, potrafiących nagrywać w specjalnie przygotowanym pod obiektywy anamorficzne trybie 3:2.

Mimo w pełni metalowej obudowy, szkło nie będzie tez przesadnie duże i ciężkie (88 x 140 mm, 1047 g), a dodatkowo otrzyma oczywiście pierścienie przysłony i ostrości wyposażone w standardowe zębatki do systemów follow focus.

Cena i dostępność

Co chyba najważniejsze, obiektyw zadebiutuje w fantastycznej cenie. W ramach kampanii na Indiegogo możemy nabyć go w cenie raptem 1200 dolarów, czyli ok. 4700 zł. Obiektyw będzie dostępny w wersjach z bagnetami: Canon RF, L-Mount, Nikon Z i Sony E.

Więcej informacji znajdziecie na stronie indiegogo.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V - nowy szeroki kąt do średniego formatu
Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V - nowy szeroki kąt do średniego formatu
Hasselblad prezentuje drugie najszersze szkło do swojego bezusterkowego systemu średnioformatowego. Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V oferuje wysokiej jakości optykę i kompaktową...
9
Viltrox AF 16 mm f/1.8 od teraz także z mocowaniem Nikon Z
Viltrox AF 16 mm f/1.8 od teraz także z mocowaniem Nikon Z
Dopracowany optycznie i przystępny cenowo jasny obiektyw superszerokokątny Viltroxa trafia w końcu do oferty mocowania Z. Szkło trafi na rynek jeszcze w maju i zachowa cenę wersji do...
15
Samyang V-AF 20 mm T1.9 i innowacyjny adapter anamorficzny - linia niedrogich filmowych stałek AF nareszcie kompletna
Samyang V-AF 20 mm T1.9 i innowacyjny adapter anamorficzny - linia niedrogich filmowych stałek AF...
Samyang V-AF to zdecydowanie jedne z najciekawszych obiektywów stałoogniskowych na rynku. Wraz z nowymi premierami otrzymujemy długo oczekiwany szeroki kąt a także adapter...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)