Mitakon SpeedMaster 20 mm T1.0, 35 mm T1.0 i 50 mm T1.0 - superjasne i supertanie trio obiektywów filmowych

Autor: Maciej Luśtyk

18 Sierpień 2023
Artykuł na: 4-5 minut

Mitakon prezentuje zestaw trzech obiektywów filmowych (20 mm T1.0, 35 mm T1.0 i 50 mm T1.0) do aparatów i kamer APS-C, który może pochwalić się rekordową jasnością przy jednocześnie bardzo przystępnej cenie.

W ostatnich latach widzimy postępującą demokratyzację segmentu obiektywów filmowych. Konstrukcje, które niegdyś zarezerwowane były wyłącznie dla profesjonalistów, pracujących przy dużych produkcjach dziś dostępne są nawet dla hobbystów. Rzadko kiedy jednak zdarza się, by szkła o takiej specyfikacji były oferowane tak tanio.

Poprzeczkę w tym temacie podniosło niedawno wysoko Sirui z serią obiektywów NightWalker. Teraz swoje 3 grosze dorzuca Mitakon z filmową serią szkieł Speedmaster. Obiektywy są co prawda nieco droższe od oferty Sirui, ale za to oferują większą jasność, stając się jednymi z najjaśniejszych o ile nie najjaśniejszymi obiektywami kinematograficznymi na rynku.

Obiektywy filmowe Mitakon Speedmaster T1.0 - jasne, tanie i ze wszystkim, czego wymagamy od szkieł kinematograficznych 

Trio nowych manualnych obiektywów to modele Mitakon SpeedMaster 20 mm T1.0, Mitakon SpeedMaster 35 mm T1.0 i Mitakon SpeedMaster 50 mm T1.0, które będąc przeznaczone do aparatów i kamer APS-C zaoferują nam ekwiwalenty ogniskowych 30 mm, 50 mm i 75 mm. Wszystkie 3 obiektywy oferują podobne systemy optyczne (11 lub 13 soczewek w 8 grupach i 9-listkowe przysłony), a także, jak przystało na szkła filmowe, mogą pochwalić się zunifikowanymi rozmiarami 88 x 93 mm.

Obiektywy różnią się nieco wagą (640-820 g) przez co nie będą być może idealnie wygodne w przypadku pracy ze stabilizatorami, ale za to oferują jednolite rozmieszczenie pierścieni i takie same kąty ich obrotu (270° dla pierścienia ostrości i 60° dla pierścienia przysłony). Do tego identyczny rozmiar filtra 77 mm.

Jeśli chodzi o plastykę, światło siłą T1, zapewni nam efekty zbliżone do przysłony f/1.7 w aparacie pełnoklatkowym, przy jednocześnie dużo większej jasności, która ułatwi utrzymywanie niskich czułości podczas pracy w słabym świetle. Nowe szkła charakteryzują się w pełni metalową obudową i według producenta zaoferują miękkie „jedwabne” rozmycie nieostrości oraz dobrze minimalizowany breathing.

Cena i dostępność

Największa zaletą nowych obiektywów Mitakona jest z pewnością ich cena. Obiektywy trafiły na rynek w cenie 499 dolarów (około 2050 zł) zza sztukę. Jeśli jednak zdecydujemy się zakupić od razu cały set, cena zestawu wyniesie 1300 dolarów (ok. 5350 zł).

Obiektywy dostępne są w wariantach z mocowaniami: Sony E, Nikon Z, Canon RF i Fujifilm X.

Więcej informacji znajdziecie na stronie zyoptics.net.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V - nowy szeroki kąt do średniego formatu
Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V - nowy szeroki kąt do średniego formatu
Hasselblad prezentuje drugie najszersze szkło do swojego bezusterkowego systemu średnioformatowego. Hasselblad XCD 25 mm f/2.5 V oferuje wysokiej jakości optykę i kompaktową...
8
Viltrox AF 16 mm f/1.8 od teraz także z mocowaniem Nikon Z
Viltrox AF 16 mm f/1.8 od teraz także z mocowaniem Nikon Z
Dopracowany optycznie i przystępny cenowo jasny obiektyw superszerokokątny Viltroxa trafia w końcu do oferty mocowania Z. Szkło trafi na rynek jeszcze w maju i zachowa cenę wersji do...
15
Samyang V-AF 20 mm T1.9 i innowacyjny adapter anamorficzny - linia niedrogich filmowych stałek AF nareszcie kompletna
Samyang V-AF 20 mm T1.9 i innowacyjny adapter anamorficzny - linia niedrogich filmowych stałek AF...
Samyang V-AF to zdecydowanie jedne z najciekawszych obiektywów stałoogniskowych na rynku. Wraz z nowymi premierami otrzymujemy długo oczekiwany szeroki kąt a także adapter...
7
Powiązane artykuły